Článek Jako matka budu tvrďák

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Jako matka budu tvrďák

11. 11. 2010 - 19:49

sargo: Jestli může mírně zkušená matka se svou zkušeností do mlýna...
- k cestování bych mohla napsat tak dlouhý seznam proč NE, že se do toho ani nebudu pouštět. Ale jsou nepochybně děti, se kterými to lze. Třeba budeš mít kliku. Jen už si nemyslím, že to člověk může valně ovlivnit
- Jáša není zdrobnělina! Zdrobnělina je Jáchymek, Jášíček, Jáchymíček a Jášulka. Používám to většinou ironicky, takže tě zcela chápu. Zdrobněliny mají ovšem tu výhodu, že je lze vyslovovat tak jako zpěvavě - a to dítka ráda.
- ňuňání a šišlání má k prostému Ham a Budliky daleko. Něco je nutno dítku dopřát
- *strašlivě se chechtá a raději nic neříká*
- výhoda vlastního dítěte bude, že nebudeš muset! Jen budeš občas vypadat jako necita. Ale to je jejich problém, že. Ale pozor, kočárek už je normální označení, kočáru by už asi nikdo nerozuměl.
- to mi připomíná, jak mě kdysi Jáša donutil koupit si růžové tričko... Hormony i mě velely chodit v jasnějších barvách, ale to bude nepochybně velmi individuální S oblíkáním dětí je to peklo, zjistila jsem, že v honbě za jinými než výše zmíněnými barvami bych strávila zbytky mládí po obchodech.

Jo, fakt se na tebe těším

---
sargo.pise.cz

11. 11. 2010 - 23:02

eithne: - To už záleží na definici zdrobněliny. Dětem by se měla dávat jména, která není nutné při použí krátit. Magdaléna by měla být Magda, Kateřina Katka, Jindřiška Jindra, Alexandra Saša a Eithné Petra (Lenka, Helena, Hanka - doplnit dle momentální nálady). Jména, jejichž originální tvar se používá pouze při výtkách, jsou dost nanic, protože je potom už nejde použít bez negativních konotací.
- Ham je fajn, že nahrazuje neexistující slovo. Je to trochu údernější než "otevři pusu, slízni ten jogurt ze lžičky a spolkni ho". Ale hajat nebo bumbat prostě nemá ke své existenci žádný důvod!
- *chcípni*
- Kočár čas od času někdo používá. Je to případ od případu. A že jsem nelida, už všichni vědí.
- Co bude, to bude. Zase kdyby byly všechny děti v zelené, musela bych o nich před jejich maminkami mluvit jen v přítomném čase, aby nebylo poznat, že netuším, jestli jde o holčičky nebo chlapečky.

Počkáš si

---
eithne.pise.cz

11. 11. 2010 - 22:45

lentilka®sdeluje.cz: Taky jsem trpěla pevnými zásadami. Žádné "papání", "bumbání" a jiné zhůvěřilosti. Jenže pak dospěla partnerská krize tak daleko, že Slečna šla ve 13 měsících do jeslí, já do práce (otřesné, já vím, ale jiná možnost nebyla). Rozvod na obzoru, musela jsem být schopna se postarat. A z jeslí si přinesla ono papání atd... No a pak přišla Batolečna a papání, hají a podobně už tak nějak samo vyplynulo ze zajetých zvyklostí... Ovšem neházej flintu do žita, dneska mě Mrňa velmi potěšila. Vykřikovala: "Hají!" nezvykle asi v sedm večer. Tatínek nechápavě: "Hají? Chceš hají?". Odpověděla VELMI rezolutně: "Jo. Spát!". Genetika??

---
lentilka.sdeluje.cz

11. 11. 2010 - 22:48

lentilka®sdeluje.cz: PS: Až se rozhodneš vyřadit zelené triko se žirafou, dej vědět. Napíšu adresu, kam ho poslat.

---
lentilka.sdeluje.cz

11. 11. 2010 - 23:06

eithne: Lentilka:
Až se rozhodnu zelené triko se žirafou vyřadit, pošlu ho po Sargo. Ale potrvá to, dokud budu hlídat, nedám ho. Z těch tří je nejmíň strašlivé
Že si to přinesla z jeslí, je něco jiného. Z jeslí a školek si děti odnesou spoustu věcí, dokud je to jen papání a bumbání, je to ještě super
Tvůj komentář mě potěšil, u tebe na blogu se člověk taky nic nedozví. Fajn, že je tatínek doma

---
eithne.pise.cz

11. 11. 2010 - 23:08

lentilka®sdeluje.cz: Podmíněně. Velmi podmíněně.

---
lentilka.sdeluje.cz

12. 11. 2010 - 07:59

jarmik: Vzpomínky už samozřejmě tonou v mlze, ale určitě jsem si na uspávání s kočárkem bral vždycky čtení. V Rudné nikdo na ulici nebyl, nemusel jsem se vyhýbat: při pomalé chůzi jsem si četl. (I když mám dojem, že v mladším věku mučení rodičů piloval tím, že když jsem četl, tak z kočárku ječel).

---
jarmik.pise.cz

12. 11. 2010 - 08:08

lentilka®sdeluje.cz: Vidíš? I jarmík ZCELA AUTOMATICKY použil slovo "kočárek"!

---
lentilka.sdeluje.cz

12. 11. 2010 - 08:19

djová: takhle jsem se dlouho nepobavila, hlavně ten poslední odstavec...
asi jako každý jsem si co bezdětná říkala, jak je to a to u dítěte (resp. rodiče) možné, ale...člověk míní, dítě mění, to můžu odpřísáhnout

12. 11. 2010 - 08:26

lentilka®sdeluje.cz: Naprostý souhlas!

---
lentilka.sdeluje.cz

12. 11. 2010 - 12:56

djová: díky, mám trojitou zkušenost

12. 11. 2010 - 13:02

lentilka®sdeluje.cz: Já dvojitou, takže taky vím, o čem je řeč...

---
lentilka.sdeluje.cz

12. 11. 2010 - 13:45

djová:

12. 11. 2010 - 08:33

sargo: Eithné: lidi pokroutí všechno, dáš dlouhé jméno, zkrátí ho, dáš krátké, budou prodlužovat... že, Emísku Že se nepoužívá tvar Kateřina je ovšem vyloženě hloupé. Tam bych se i smířila A Jáchyma používáme běžně, když se zlobím, říkám mu Jáchymíčku
- souhlasím! (S hajat a bumbat. Tuhle mě málem kleplo, když jsem ve školce slyšela, že si mají jít pětiletý děti hačnout. )
- co bude je, že dostaneš tolik oblečení darem, samozřejmě v klasických barvách, že nejpozději u velikosti 80 už ti to bude jedno, hlavně že to nemá MOC velké fleky, a... ale bojuju, bojuju! Když modrou, alespoň tmavě, ta světle mu tak hrozně nesluší...
Příslibu žirafy si považuji! Lentilce by bylo stejně velké, i když fakt je, že nevím, jestli do něj kdy tak moc zhubnu...

DJová: jo, já se tu pracně rozepisuju a ty to shrneš v jedné větě.

Lentilka: taky mi bylo Jáši líto, když pak nechápavě koukal, co se po něm chce, když měl najednou "papat"

---
sargo.pise.cz

12. 11. 2010 - 08:53

lentilka®sdeluje.cz: Aha. Sbohem představo o tričku se žirafou... *mává bílým kapesníčkem*

---
lentilka.sdeluje.cz

12. 11. 2010 - 12:58

djová: sargo: kdo umí, ten umí

12. 11. 2010 - 13:26

eithne: Jarmik: Mně Emma usíná vždycky téměř ihned, jenže na Hůrce a Lužinách nejde najít místo, kde by se člověk nemusel nikomu vyhýbat. Ve čtvrtek jsem se polepšila a měla jsem s sebou už audioknihy, to bylo super. Navíc mi funguje jen jedno sluchátko, takže jsem druhým uchem slyšela, když Emma pokašlávala nebo se začínala budit a tak

Djová: Já ti to věřím

Sargo: U oblečení darem překousnu nejspíš všechno. Dokud je to zadarmo a ještě ve věku, že je to dítěti jedno, připadá mi vhodné šetřit každou korunu a dát ji pak na něco více nezbytného. Jen se mi příčí kupovat dětem cíleně kýčovitě modré nebo růžové věci, to je všechno.

Sargo+Lentilka: Sargo, asi jsi v té větě přehlédla "po"! Bylo to myšlené, že ho nebudu posílat Lentilce poštou, když ji občas vídáš, a že ho pošlu PO tobě, ne tobě! Ale jak se o něj pobijete, dámy, bude vaše věc. Zatím ho mám já pro Emmu

---
eithne.pise.cz

12. 11. 2010 - 13:47

djová: Hůrka - zamačkávám slzu, sedm let jsem tam pracovala...

12. 11. 2010 - 13:35

sargo: *tváří se velmi, velmi dotčeně*
*dotčenost přechází v pochopení, že, koneckonců, nejen poštovní zásilky mají sklony se ztrácet...*
*pro jistotu se i nadále tváří dotčeně*

---
sargo.pise.cz

12. 11. 2010 - 16:26

hospodynka: Cha chá, pochechtávám se tu nahlas
Tuhle přišla na návštěvu kamarádka, co hlídá Marušku - to je sestřička od Smolíčka, kterého jsem hlídala já. Malá byla celá v modrém, donáší věci po bráchovi. Můj muž nedokázal poznat pohlaví dítěte a úspěšně jsme mu my zlé baby namluvily, že je to kluk. Teď na malou voláme "Marušáku"

---
hospodynka.pise.cz

12. 11. 2010 - 16:29

eithne: To je vždycky zrada, dát dítěti bez výjimky opačnou barvu než tradiční v době, kdy ještě není poznat podle rysů, jakého pohlaví dítě je. V tomhle teda sympatizuji s tvým manželem

---
eithne.pise.cz

12. 11. 2010 - 22:16

zmrzlinka: Eithne: ale Tvoje meno je prave super, ze uz je akoze zdrobnele, tak sa nemusi nijako menit. Preto som si ho vybrala. Netreba asi zdoraznit, ze ho casto nepouzivam, stacia prve tri pismena
Sargo: mam dve kamaratky, ktore volame pekne Katarina.
Hovorim kociar. Ale v cestine asi kocarek, to je fakt oficialny termin.
S nasim dietatom sme zcestovali co sa dalo prve dva roky, ale zasadne v kociari Akurat ze nikdy sa dopredu nevie co to dieta znesie.

---
zmrzlinka.pise.cz

13. 11. 2010 - 01:34

eithne: - Tak pozor, tvar "Eli" nebo "Elí" je u dospělého člověka opravdu strašný. Někteří lidé ho mají tendenci užívat i u mě a v tu chvíli u mě sympatie klesají velmi výrazně dolů. Trpím to jen u mamin, které to tak zkracují, když mě uvádějí miminům, aby si mě lépe pamatovala, protože jim to je zvukově výrazné a příjemné.
- Kočárek se sice používá ve většině případů, ale s kočárem se opravdu setkávám a to slovo se mi líbí.
- To je jasné. Líbí se mi známí, kteří na astronomickou expedici vozili pro mimino skládací postýlku a pro batole dobrou karimatku a spali s nimi ve velkém stanu týden na louce. Problém v tom nebyl, děti si to maximálně užívaly.

---
eithne.pise.cz

13. 11. 2010 - 08:09

sargo: - Eli je v pohodě, jenom jsi zaujatá
- bod poslední: tiše závidím! S Jášou by nás hodili do řeky nejpozději druhou noc... no, asi už po pár hodinách té první... stanové plátno je chabá zvuková izolace

---
sargo.pise.cz

13. 11. 2010 - 09:44

eithne: Astronomická expedice je astronomická proto, že se tam v noci nespí A louka byla veliká, stan měli za remízkem, aby děti nebyly rušené, a stačilo to.

---
eithne.pise.cz

13. 11. 2010 - 10:16

sargo: Ono mi nejde o to, aby nebyly děti rušené, ale o to, že v novém prostředí Jáša hodiny a hodiny urputně a neutišitelně řval. Prostě vítězství povahy dítěte nad rodičovským předsevzetím na celé čáře. Při stěhování to vydržel týden. A to je přesně ta věc, kterou neovlivníš - buď takové dítě je nebo není.

---
sargo.pise.cz

13. 11. 2010 - 11:43

eithne: Proto ta poznámka, že se tam po nocích nespí, protože se pozoruje nebo vyje za zvuků kytary u ohně. A když už někdo spát jde, jde obvykle do přilehlého lesíka, aby ho ráno nebudilo slunce, které mění stany v pařníky. A řeka je moc daleko, aby se tam někdo s Jášou obtěžoval.
No ale dobře, chápu, co jsi tím chtěla říct

---
eithne.pise.cz

13. 11. 2010 - 18:57

hospodynka: Eli - to je skoro jako Habli - tuhle variantu svého jména snáším dobře, spousta lidí už přišlo na horší pokrouceniny.

---
hospodynka.pise.cz

14. 11. 2010 - 11:13

boudicca: Říkali všichni...

---
boudicca.pise.cz