boudicca: Ha, jsi můj důkazní materiál, že auto má smysl i v Praze! Díky za to. V centru je to teda s parkováním bída, teď jsme na hranici modré zóny a večer člověk zaparkuje leda v soukromém parkovacím domě. My teď začali s carsharingem, když potřebujeme něco těžšího převézt nebo do obchodů; časem si autíčko asi občas půjčíme i na víkend. Je to dost levné a praktické, jen je potřeba více logistiky. Zatím řídí přítel, časem bych se chtěla k řízení vrátit i já. Docela se mi líbí možnost připlatit si 100% krytí - s vlastním autem bych se paradoxně bála mnohem více, že ho ťuknu. Místo nálepky Z mám nalepovací magnetku, která se mnou putuje z auta na auto. Jste se Šrotou holky šikovné, jdeš mi příkladem.
eithne: Od doby, co ho mám, se bez něj prakticky neobejdu Samozřejmě mám ale obří výhodu, že u nás na periferii nejsou zóny, a navíc že naše sídliště má štědře řešená parkoviště.
Jinak souhlasím s Ebříkem - nejsem úplně pečlivý řidič (odřená zrcátka o sloupy, najíždění na jedno velmi specifické parkoviště přes obrubník, jízda po tankodromu na parkovišti v práci atp.) a jsem moc ráda, že nemusím řešit, jestli si odřu / ťuknu svoje auto, protože je to levná ojetina. Ke služebním autům se samozřejmě chovám úplně jinak, ale jsem ráda, že mám zrovna Šrotu, které neublíží vůbec nic.
e.b.r.: @boudicca: naopak, s vlastnim autem neni zadnej duvod se bat, ze ho clovek tukne, protoze u vlastniho auta muze akceptovat, ze otukani auta nicemu nevadi, zatimco u cehokoliv jakkoliv pujcenyho se to dycky musi nejak resit. Fakt nechapu, proc neni povinny, aby auta kolem sebe mely gumovej pruh vsechny ve stejny vejsce, ty vystaveny plechy sou takova pitomost!
Auto je super, pokud ma clovek nejakej rozumnej zdroj ojetin. Ted se mi snazi prodat auto kamarad, jinak super spolehlivej clovek (reditel dost velky instituce) a je to totalni srot, protoze se o to proste nestaral, a on to proste ani netusi, v jak strasnym stavu to vlastne je ...
eithne: Auto, které mám já, mělo podivně zalakovaná místa, která jsou teď úplně jinak barevná než zbytek, a spousta věcí na něm nefunguje, ale je pravda, že to nejsou věci, které by byly nutné k ježdění. Takže s tebou plně souhlasím.
tlapka: Šrota a pražský lišej, ano, to si pamatuju!
Gratuluju k prvnímu zvládnutému roku, zdá se, že jste skvělý tým. Pro mě je řídit ve velkém městě něco, na co vůbec nejsem zvyklá, když kroužím po našem, ehm, městečku. A klobouk dolů za tvoje reakce v Ulici sebevrahů. Něco podobného máme i tady, jak na potvoru zrovna u vjezdu do naší ulice - protíná cyklistickou stezku...
eithne: Joo, cyklistickou stezku mám na trase do práce taky, respektive takový ten přechod pro cyklisty. Je tam třicítka, což je docela vhodné opatření, že tam zpomalím aspoň na padesátku, protože jinak je to v lese mimo civilizaci, a tak tam jezdím o dost rychleji. A cyklisti si auta na tom přejezdu moc nekontrolují...
Dík
helca: A co vlek?
A traktor? Ty tam nemate, co.
Ja jsem cestou z Dsd poprve projela skrz centrum. Sama! Ze zahadnejch duvodu me navigace vedla ne na Barrandak, ale jela jsem pres vsechny ty Jinonice, Butovice a pak po Radlicky, ktera je teda hnusna. A pak pres most a kolem Tanciciho domu, uplny centrum! Bez navigace bych se tam ale nepustila ani nahodou. Mela jsem co delat se sledovanim semaforu a cesty podle navodu. Natoz ji za behu vymejslet z hlavy.
eithne: Vlek a traktor tam nemáme, to je pravda
Jsi dobrá! Ona navigace občas protahuje přes centrum, když je na Spojce nebo Barranďáku zácpa, taky mě tudy párkrát vedla. Ale tam se to ještě dá. I když zase tramvaje jsou docela strašidelný, jak s nimi moc nepřicházím do styku
helca: Tramvaje jsem uz jakz takz vstrebala, pri prijezdu z jednoho smeru domu odbocujeme vlevo pres tramvaje na vyvysenym pruhu, cyklostezku a protipruh aut. Navic najezd k tramvajim je ohranicenej takovym tim bilym plastem, co dre o podvozek. Zpocena jsem uz 5 km predem.
Nejakej privoz se casem urcite vyklube. To mi prijde jako uzitecna schopnost.
A jeste rizeni vlevo
excessivemind: No, na jednu stranu mě to docela vyděsilo, co všechno se mi vlastně můžeš stát, když budu řídit, ale zároveň uklidnilo, že to vlastně jde nějak vyřešit. Až teda na tu ulici, to ti nezávidím. To bych na to neměla trpělivost.
eithne: Jo, to je zjištění, které mi pomohlo asi nejvíc - ještě se mi nestalo nic, co bych nedokázala snadno vyřešit. Je to úleva, toho jsem se vždycky bála úplně nejvíc.
evi: A já jsem si vždycky (dvakrát), když jsme prodávali 10 let starý auto, abychom si koupili nějaký starý třeba jen 5 let, říkala, kdo ty starý šroty po nás kupuje. No tak už to vím Někdo na dalších pět let - a pak ty
Ono je to pořád pohoda, dokud od toho člověk nic nechce, pak jsme do toho těch 5 let nic nevrazili. Ale pak najednou přijde nápad na zahraniční autodovolenou a související zodpovědný nápad, že to tedy raději necháme zkontrolovat v servisu, aby nám to tam někde nekleklo - no a pak se těch nákladů najednou vyrojí habaděj
Ale dojeli jsme a na nějaký ten rok je snad zase pokoj. Kupovat úplně nový auta mi fakt připadá jako zbytečnost. Gratuluju k prvnímu roku za volantem, já se těším, až zase obnovíme vzový park a dopracujeme se k přesně tebou zmiňovanému modelu, co necouvá při rozjezdu do kopce dozadu. Pak třeba začnu řídit i já
Dovednost ustát to na spojce jsem totiž i přes mnoho let zkoušení nikdy neovládla.
eithne: To je jasný, že na daleké cesty bych se se Šrotou asi úplně nepouštěla. Sice jí věřím, že se nerozpadne, ale nemám ani havarijko a vůbec se tak nějak počítá s tím, že se jednoho dne prostě... porouchá a tak už zůstane
Jako příští auto asi už nebudu chtít úplného stařečka, ale na rozježdění a za své velmi mizivé úspory to byla tehdy dobrá volba.
sargo: Páni, vážně už rok? Šrota vydržela ROK a pořád ještě jezdí? Tvá oddanost ji zjevně drží na nohou, protože páska už tuším opršala! Řízení je super, jen ti chodci to kazí ... a velmi ti závidím ten pokusný vozový park, zařídit si něco nového je vždycky psina
eithne: Ted se ji prestaly dat zavirat zadni dvere - ty druhe, nez u kterych se neda zavrit okynko. Cimz se potvrzuje moje teorie, ze Skodovky maji nesmrtelne motory, ale odchazi vsechno ostatni. Ale ma laska ji doufam udrzi nazivu jeste aspon jednu technickou
Jj, vozovy park je prima. Sef ted dostal novou Oktavku se silnym motorem v benzinu, vlastne o dvacet let novejsi Srotu, a s tim se jezdi - ach!
sargo: A ještě ty dveře... musím přiznat, že věta, že bys jí dopřála myčku, mě upřímně rozesmála. Nějak jsem si hned představila, jak sedíš uvnitř a všemi dírami a nedovírajícími otvory tě sprchuje voda
eithne: Nee, ona těsní! Okýnko teda potřebuju šprajcnout nějakým špalíčkem, aby drželo nahoře, a u dveří jsem záhy přišla na to, které železo se nezacvakává, kam má, a dělám to klíčema manuálně (jsou ideálně placaté), ale jinak je úplně v pořádku, víme? Myčku by zvládla v pohodě. Asi.
lvice: Hergot! Jsme si v ledasčem hodně podobné. Já začínám seriózně šetřit a třeba to do roka, na svoje narozeniny v květnu, dám
Také bydlím v části Prahy, kde zóny ještě nejsou. U rodičů také bez zón.
Ale vůbec nechápu, že mě to tak chytlo. Mě doteď ani nenapadlo, že bych já mohla chtít, natožpak mít, auto.
eithne: To je skvělé! Auto přináší velkou míru svobody a rozšiřuje obzory - až ho budeš mít, zjistíš, že podnikáš spoustu nových věcí, které tě předtím ani nenapadly Držím palce!